Pin It

Mają zbawienny wpływ na skórę, pomagają w chorobach krążenia i cukrzycy, są także nieocenionym sojusznikiem w walce z nadwagą. Migdały to smaczne źródło witamin i mikroelementów, które warto wkomponować do swojej codziennej diety.

Migdały doceniane są nie tylko przez kosmetologów i smakoszy, ale przede wszystkim przez lekarzy i dietetyków. W tych małych nasionkach kryje się bogactwo dobroczynnych substancji, mających korzystny wpływ na nasze zdrowie. Przede wszystkim są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wspomagają układ sercowo-naczyniowy oraz pracę naszego mózgu. Dostarczają także dużej ilości witaminy E, która obniża ciśnienie tętnicze i pomaga ograniczyć wchłanianie złego cholesterolu. Zawarty w migdałach błonnik pomaga usprawnić pracę jelit i doskonale syci, pomagając uchronić przed pojadaniem pomiędzy posiłkami. Gdyby tego było mało, pyszne nasionka posiadają także całe mnóstwo niezbędnych człowiekowi minerałów, takich jak np. magnez (pomocny w walce ze stresem), wapń (wzmacnia kości), potas (wpływa na koncentrację) czy fosfor (niezbędny dla prawidłego funkcjonowania układu nerwowego).

Migdały w ciąży i pielęgnacji malucha

Specjaliści polecają migdały także kobietom w ciąży – nie tylko w formie przekąski, ale także i kosmetyku. Olej migdałowy polecany jest do pielęgnacji skóry przyszłej mamy, a potem także i jej dziecka. Przyszłą mamę olejek ochroni przed rozstępami, natomiast maluchowi skutecznie zastąpi oliwkę po kąpieli.

Jeżeli chodzi o właściwości żywieniowe – nasiona mogą przynieść ulgę w uciążliwych ciążowych dolegliwościach: załagodzą mdłości i pomogą zwalczyć zgagę. Mogą okazać się także pomocne przy nagłym ataku głodu – paczka migdałów w torebce skutecznie pozwoli nasycić głód w sytuacji, gdy nie możemy zjeść pełnego posiłku.

Jakie migdały kupować?

Najczęściej występujące migdały na rynku pochodzą ze Stanów Zjednoczonych. Mniej popularne są te z Hiszpanii czy Włoch. Warto jednak poszukać w sklepie właśnie tych drugich – nasiona sprowadzane zza oceanu obowiązkowo poddawane są procesom pasteryzacji, w których tracą swoje właściwości odżywcze. Pasteryzacja przemysłowa odbywa sie albo przy pomocy gorącej pary wodnej, albo za pomocą specjalnie dobranych środków chemicznych. Po takiej obróbce z źródła witamin i mikroelementów tak naprawdę niewiele pozostaje. Dlatego warto wybierać migdały pochodzące z Unii Europejskiej – tutejsi producenci nie mają obowiązku pasteryzacji (znajdziesz je TUTAJ).

Obieranie

Warto zwrócić uwagę w jaki sposób obieramy migdały. Bardzo popularna metoda polewania nasion wrzątkiem powoduje uszkodzenie kryjących się w nich witamin i mikroelementów. Wysoka temperatura neutralizuje to, co w migdale najlepsze, dlatego też specjaliści polecają, aby obierać nasiona po uprzednim namoczeniu ich w zimnej wodzie. Metoda tak naprawdę jest bardzo prosta. Migdały należy zalać zimną wodą i zostawić na ok. 24 godziny do namoczenia. Po tym czasie skórka staje sie łatwiejsza w obieraniu, a cenne witaminy pozostają w nasionku. Zaleca się, aby wszystkie ziarna namoczyć przed zjedzeniem w wodzie – dzięki temu usuwamy kwas fitynowy, który utrudnia przyswajanie wielu minerałów.

Pamiętajmy także, aby unikać prażenia i pieczenia migdałów – choć podane obróbce termicznej są bardzo smaczne, przestają być źródłem cennych dla organizmu substancji.

Przepisy na pyszne przekąski z migdałów

Migdałowe mleko + wkład do owsianki

Mleko migdałowe to prosty w przyrządzeniu, pyszny napój idealny na ciepłe dni.

Składniki:

  • 1 szklanka migdałów
  • 2 szklanki wody (najlepiej butelkowana)
  • woda do zalania migdałów
  • ksylitol do smaku
  1. Migdały zalej wodą i pozostał na 1-2 dni
  2. Wsyp rozmoczone migdały do blendera, zalej wodą z butelk
  3. Wsyp ksylitol do smaku
  4. Całość blenduj na wysokich obrotach przez ok. 2 minuty
  5. Osącz masę migdałową od mleka przez sitko o drobnych oczkach lub tkaninę
  6. Mleko jest gotowe do picia
  7. Wykorzystaj pozostałe po blendowaniu rozdrobnione migdały do porannej owsianki

Migdałowa sałatka

Idalna propozycja na zdrowy obiad, doda sił i zaskoczy pysznym smakiem.

Składniki:

  • 400 g szpinaku baby
  • Pęczek rzodkiewek
  • pół szklanki suszonych pomidorów w zalewie
  • pół piersi z kurczaka
  • szklanka migdałów
  • 3 łyżki octu balsamicznego
  • pół szklanki startego parmezanu
  1. Umyty szpinak rozdrobnij rękami i wsyp do miski.
  2. Umyte rzodkiewki pokrój na plasterki i dodaj do szpinaku.
  3. Pomidory pokrój w paseczki i dodaj do reszty.
  4. Kurczaka pokrój na kawałki i usmaż w ulubionych ziołach.
  5. Odsącz i poczekaj aż wystygnie, następnie dodaj do sałatki.
  6. Wsyp migdały oraz starty parmezan.
  7. Dodaj balsamico i wymieszaj ponownie.

Osiołek, królik czy miś-.png

Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim z innymi.
Pin It
Pozostań też z nami w kontakcie:
- Polub nasz fanpage na Facebooku, a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami i ciekawostkami ze świata parentingu
- Śledź nas na Instagramie. Znajdziesz tam ciekawe akcesoria dla dzieci, wartościowe książki i relacje z miejsc, w których bywamy :)
- Zapisz się do naszego newslettera. Jako pierwsza/pierwszy otrzymasz dostęp do najnowszych artykułów, konkursów i różnorodnych bonusów.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ